solisztpillango-keszul-00.jpg

Közeli családtagodat szeretnéd meglepni kisgyermekeddel együtt? Talán a legszebb ajándék, ha a babából/gyerkőcből kapnak „egy kis darabot”. Remek ötlet, ha az aprósággal rendelkező anyukák kisbabájuk talplenyomatából pillangós domborképet készítenek.

Az ötlet:
A múltkor láttam egy baba talplenyomatából készült pillangós képet. A kicsi talpát a szülők befestették, majd papírra nyomták. Én már jó ideje készülök arra, hogy kisfiam talp-és kézlenyomatát megörökítsem valamilyen dombornyomott formában.

Erre mi más lenne jobb alkalom, mint az anyák napja? Így jutottam el oda, hogy ezt a két kedves ötletet összekapcsoltam, és elkészítettem a talpas pillangó dombornyomott változatát.

A  legegyszerűbb és nem utolsó sorban legolcsóbb megoldás mellett döntöttem, vagyis só-liszt gyurmából alkottam. Az alapreceptet és elkészítési tanácsokat a http://bejus.lapunk.hu oldalról néztem:

solisztpillango-keszul-002.jpg

A só-liszt gyurma hozzávalói:
- 1 rész liszt
- 1 rész só
- és fél rész víz

Elkészítés:
Az alapanyagokat alaposan összegyúrtam. Válasszuk a legapróbb szemű sót.

solisztpillango-keszul-003.jpg

A masszából először cipót formáztam, majd a kezemmel szétnyomkodtam a tányérokon. Én Milán két nagymamája mellett magunknak is készítettem egy képet, így lett 3 tányérnyi gyurmánk. Egy egységnek pedig egy müzlistálkát vettem.

A só-liszt gyurma előnye az, hogy nem szárad olyan gyorsan, mint mondjuk a gipsz. Így van lehetőség javításra akkor is, ha az izgő-mozgó talpacskák nem pontosan oda kerülnének, ahová mi azt elterveztük.

Formázás:
A formába nyomás előtt a két talpat kicsit beliszteztem. Így nem ragadtak, amíg rányomtam a kívánt helyre. Itt jegyezném meg, ha könnyíteni szeretnénk az alkotás menetét, mindenképp kérjünk segítséget a kivitelezéséhez. Vonjuk be a baba mellett pl. az apukát is. Jó, ha ott van a közelben, és tartja a csemeténket, amíg mi beleillesztjük a talpacskát a kívánt helyre.

solisztpillango-keszul-009.jpg

Szárítás:
Végül a lényegi és egyben legnehezebb munkafolyamot  le is tudtuk. Ezután már csak várni kell, hogy jól megszáradjanak az alapok, és utána lehet alkotni. Én egyébként a levegőn szárítottam ki az ajándékot, ezért a lenyomatot szülinapról megmaradt papírtányérokra helyeztem. Ezt csak azért jegyzem meg, mert ha valaki a sütőben szárítós variáció mellett dönt, ne papírtányérra tegye, mert amíg az lágy, nem könnyű levenni róla, és kárba veszhet az addigi munka.

solisztpillango-keszul-018.jpg

Festés:
Az már csak a fantáziánkon múlik, hogy mennyire lesz gazdag és színes a pillangótalpas műremek. Én vízfestéket használtam, mert alatta átlátszanak a kicsi talpak gyűrődései is. A többit a fotók elmesélik.

Ez egy egyszerű, olcsó, ötletes ajándék, amitől biztosan nem marad szem szárazon és emellett az alkotás is remek szórakozás az egész családnak!

A bejegyzés trackback címe:

https://meseszoba.blog.hu/api/trackback/id/tr955419344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása